Potencjał tkwiący w marketingu Internetowym jest ogromny. Niestety, jak każde inne środowisko – cechuje się swoimi prawami, które należy znać, aby móc się w nim odnaleźć. W tym wpisie przybliżę Ci kolejne etapy procesu wdrażania rozwiązań digital marketingu dla Twojego biznesu.

Budowanie marki w Internecie – checklista

Ten wpis na blogu o digital marketingu traktuje na temat ogólnych regułach, których należy przestrzegać podczas działań mających na celu wdrożenia rozwiązań marketingu Internetowego w Twoim biznesie. Stopniowo w kolejnych wpisach będę Ci przekazywał wiedzę bardziej specjalistyczną w zadanym temacie! Ten wpis ma za zadanie pokazać Ci jedynie, z jakich etapów składa się ten proces!

Określ cel biznesowy

Przed poczynieniem jakichkolwiek kroków w kierunku budowania widoczności w Google musisz odpowiedzieć sobie na kluczowe pytanie – Jakie są Twoje cele biznesowe? Biznes w Internecie nie różni się niczym od Biznesu Tradycyjnego: Cel działalności firmy to jeden z 10 kluczowych elementów składających się na współczesny biznes. Każdy z nich jest ważny dla sprawnego działania przedsiębiorstwa.(mgr Agnieszka Kühl – źródło).

Myślę, że nie skompromituję się, jak uznam, że jednym z Twoich celów budowania Internetowej części swojego biznesu jest próba dotarcia do nowych klientów drogą online! Twój cel można więc sformułować np. tak: W ciągu roku dotrzeć do 150 nowych klientów za pomocą Internetu. 

Ale jak to zrobić?

Zbuduj Stronę Internetową

Pierwszym krokiem całego procesu przenoszenia biznesu do Internetu jest zadbanie o miejsce, w którym Twój przyszły klient będzie miał możliwość przeczytać o Twoim biznesie, zdobyć kontakt. Zbuduj więc stronę internetową. O tym, jak zadbać o odpowiedni proces budowania strony internetowej swojego biznesu przeczytać na moim blogu o technologii już niebawem!

Strona internetowa to miejsce, do którego możesz zaprosić klienta. Jest to wirtualny odpowiednik Twojego sklepu, salonu. Jest jednak pewna różnica, która motywuje tak wielu przedsiębiorców do działalności w sieci.

Pozwól, że posłużę się przykładem. Załóżmy, że prowadzisz sklep z zdrową żywnością na rogu mało ruchliwych ulic w uroczym miasteczku. Dziennie do Twojego sklepu wejdzie 40 osób, a 5 osób coś kupi. Jesteś zadowolony, bo to był dobry dzień – współczynnik konwersji na poziomie prawie 13%! 

Teraz pomyśl, że masz Sklep Internetowy, który Cię nic nie kosztował (o tym, jak możesz uruchomić sklep internetowy dowiesz się w kolejnych wpisach na Blogu o Technologiach). Poświęciłeś już trochę czasu na jego pozycjonowanie, jest on widoczny na lokalnym poziomie w sieci. Dziennie odwiedza Cię 300 osób. Teraz policzmy: 300 osób wykona (przy konwersji 10%) aż 30 transakcji! Jest to 6 razy więcej niż przy okazji sprzedaży stacjonarnej. Warto? Warto!

Określ zapytania, na które Twoja firma ma być widoczna w Sieci

Wiesz już, że potrzebujesz zacząć działać w Internecie, masz stronę internetową – co dalej? Musisz przemyśleć, na jakie zapytania ma być widoczna Twoja strona! Dokonaj więc analizy fraz kluczowych, czyli określ, za pomocą jakich fraz potencjalny klient może chcieć wyszukać Twoją firmę! Możesz wykorzystać dostępne narzędzie, np.: Planer Słów Kluczowych Ahrefs – jest to rozwiązanie jednak płatne. Co więc, jak nie masz funduszy, ponieważ to Twój pierwszy biznes? Pomyśl, jakich słów sam byś użyła/ użył! Następnie wpisz te słowa w Google i sprawdź jakie są wyniki, jakie strony pojawiają się na to zapytanie, jeżeli pasują one do Twojego profilu biznesowego – to właśnie fraza, na którą powinien być widoczny Twój biznes!

Wdróż Strategię Budowania Marki w Internecie

Strategia to program ogólnych działalności przedsiębiorstwa ukierunkowany do wykorzystania potencjału i zasobów w celu osiągania zamierzonych celów. Ty już masz zdefiniowany cel! Teraz musisz określić, jak ten cel osiągnąć. To, jak zbudować strategię budowania marki przedstawię Ci już w najbliższym wpisie. Na ten moment mogę Ci jedynie przekazać, że musisz zadbać o:

  • wizerunek swojej firmy w internecie: Identyfikacja wizualna dopasowana do trendów,
  • odpowiednie treści wdrożone w Stronę Internetową,
  • dane kontaktowe, aby potencjalny klient mógł nawiązać kontakt.

Monitorowanie efektów

Po wykonaniu pewnego etapu strategii budowania marki i widoczności w Internecie musisz przystanąć i przeanalizować jakie są efekty Twojej pracy. Określ, czy tempo realizacji założonych celów jest właściwe, czy należy dokonać korekt w planie.

Podsumowanie

To na tyle jeżeli chodzi o ten wpis. Mam nadzieję, że wiesz już więcej o budowaniu widoczności w Internecie dla Twojego biznesu. Spróbuj wskazane przeze mnie wytyczne zastosować w praktyce. Gdybyś miała / miał jakieś wątpliwości – gorąco zachęcam do kontaktu!