Pracując w SEO specjalista jest zmuszony mierzyć się z wieloma, często bardzo różnimy od siebie CMSami. Jedne z nich są powszechnie znane, dostępne na licencjach, inne dedykowane, tworzone pod dany biznes. Dostając taki serwis specjalista analizuje, w jakim stopniu dany CMS jest SEO Friendly, a więc przyjazny SEO. Z definicji serwis SEO Friendly to taki, który umożliwia wprowadzanie zmian niezbędnych do optymalizacji pod wyszukiwarki. A więc jaki?

Elementy, które powinien posiadać CMS SEO Friendly

Wskazane w tym punkcie funkcjonalności są “must have” w CMSie przyjaznym SEO. Podczas wyboru CMSa należy zweryfikować, czy możliwa jest:

  • Pełna edycja treści na każdej podstronie,
  • Możliwość dodawania altów do grafik,
  • Możliwość automatycznego generowania sitemapy z wyborem podstron, które będą się w niej znajdować,
  • Możliwość przypisania i edytowania meta description,
  • Możliwość przypisania i edytowania title,
  • Możliwość dodawania podstron z ustawionych szablonów,
  • Możliwość dodawania kategorii produktów,
  • Możliwość edytowania MENU głównego,
  • Możliwość edytowania stopki,
  • Możliwość dodawania i edytowania struktury nagłówków na każdej podstronie,
  • Możliwość dodawania do podstrony adresu canonical, który domyślnie jest przypisany na samego siebie,
  • Możliwość dodawania hreflang w przypadku wielu języków na stronie,
  • Pełna edytowalność produktów,
  • Możliwość dodawania zoptymalizowanych grafik lub zastosowanie CDN,
  • Możliwość stworzenia przyjaznej strony 404,
  • Możliwość zastosowania lazy load,
  • Możliwość dodawania sekcji blogowej wraz z szablonami wpisów,
  • Możliwość swobodnego dodawania sekcji w strukturze każdej podstrony, np.: sekcję linkowania wewnętrznego, sekcja breadcrumbs.

Jest to sporej długości lista, ale kompleksowo wskazuje, czy dany CMS jest SEO Friendly, czy też nie. Warto dokładnie przeanalizować system przed jego wyborem, gdyż zła decyzja może nieść wiele konsekwencji w przyszłości.

Rozwiązania, których warto unikać w CMSie

Powyższa lista wskazuje na kryteria, które musi spełniać system CMS SEO Friendly. Warto podczas analizy wziąć pod uwagę te rozwiązania, których przyjazny SEO system CMS nie powinien posiadać.

Warto zadbać o to, aby CMS nie:

  • NIE wykorzystywał zbyt dużo zasobów JS, a jeżeli już – to wdrożenie powinno dotyczyć jedynie animacji, a treść powinna być zawarta w kodzie HTML,
  • NIE wykorzystywał zbyt wiele zewnętrznych skryptów,
  • NIE posiadał zbyt dużej struktury DOM,
  • NIE wykorzystywał linkowania wewnętrznego typu “Czytaj więcej”.

Podsumowanie

Checklista kompleksowo opisuje istotne kryteria, które musi spełniać budowany system CMS. Jeżeli wskazane wyżej kryteria zostaną spełnione podczas budowania systemu – finalny produkt będzie SEO Friendly.

Kategorie: Blog o SEO

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *